środa, 21 marca 2012

Lolita Fashion.

Lolita Fashion, zdecydowanie mój ulubiony styl japoński. Hueh, głupi by o nim nie wspomnieć. Prawda? XD
Bardzo mi się podobają te ich sukienki, bez względu jaki to jest typ. Na konwentach można spotkać wiele dziewcząt przebrane właśnie za lolity. Wyglądają naprawdę uroczo.
Lolita fashion można podsumować  jako inspiracje stylem z ery wiktoriańskiej i rokoko, również trochę stylem z mody edwardiańskiej.

Panie idące tym stylem dążą do tego aby wyglądać jak lalka z ery wiktoriańskiej. Strój ich uwzględnia: spódnicę do kolan, bluzkę z bufiastymi rękawami, podkolanówki i czepek bądź inny kapelusz, noszą również koronkowe sukienki z falbankami. Włosy są zazwyczaj kręcone upięte w kucyki. Im spódnica szersza tym lepsza a na nogach obowiązkowo buty na platformach bądź sznurowane trzewiki. Chyba najbardziej koniecznym akcesorium jest parasolka, dlatego iż panie te cenią sobie bladą cerę.
Styl ten to nie tylko styl, to cały sposób noszenia się, preferencje muzyczne i żywieniowe. Lolita powinna się nosić dystyngowanie, powinna być skryta i cicha. Tak jak przystało na romantyczną damę naszych czasów. :D
Styl ten ma wiele odmian, ale są takie 4 wiodące.

Gothic Lolita-
preferują bardziej mroczny i agresywny styl. Nie brak tutaj czarnych strojów i koronek. Panie jak i panowie noszą mocny makijaż z  podkreślonymi oczami.


Sweet Lolita- nawiązuje do słodkiego lecz laleczkowego  stylu. Panie ubierające się tak preferują raczej jasne, pastelowe kolory i kwiatowe motywy. Wyglądają strasznie uroczo. *-*



Klasyczna lolita
- takie typowe nawiązanie do historycznej inspiracji erą wiktoriańską. Jest to połącznie sweet i gothic lolity, z nie dużą ilością ozdób. Jest to taka równowaga. Chyba najbardziej podoba mi się ta odmiana tego stylu. ^_^



Punk Lolita- to jest chyba najbardziej odważna odmiana tego stylu. Ten styl zawiera dużo motywów współczesnych. W ubraniach wykorzystuje się takie materiały jak lateks, ćwieki, skóry, agrafki, porwane materiały itp. Punk lolita charakteryzuje się mocnym makijażem oczu, kolory bazowe to czerwony i czarny.



Jest jeszcze kilka odmian tego stylu np. Ouji Lolita- styl typowo dla panów, Wa Lolita-stroje ich są inspirowane tradycyjnym ubiorem japońskim, Hime Lolita- ostrzejsza wersja Hime Gyaru, Shirololi- panie ubrane całe na biało. 








Można by naprawdę wiele na ten temat napisać. :3 Ale to chyba wystarczy, papa~

3 komentarze:

  1. Nie wiedziałam ,że styl lolity ma aż tyle "podstylów" Bardzo podoba mi się ten blog będę odwiedzać :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam prezentacje na szkolne pokazy i przez przypadek natknęłam się na twój blog jesteś super! dzięki tobie dostałam szóstkę i wygrałam konkurs !Oby tak dalej z tym blogiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że wiadomości które tu zamieszczam się przydały. :)

      Usuń